Marian en Max zijn even weg

Hoe laat is het eigenlijk?

De eerste dagen zitten erop. Of waren het nachten? We zijn een beetje ons gevoel voor tijd kwijt.

We vertrokken maandagavond om een uur of zes, zoveel is zeker. Het idee was om vroeg onze bagage te droppen, en dan op Schiphol het wachten te bekorten met een smakelijk maal. Helaas hadden we buiten de waard gerekend. We vlogen Emirates - een maatschappij die adverteert met luxe maar die op Schiphol vertrekt van terminal 3. En dat is een beetje een onderontwikkeld gebied, met de keuze tussen een McDonalds en een pizzeria. Nou ja, we hebben iets gegeten ....

In het vliegtuig zag de bussiness class er inderdaad heel luxe uit, met beduidend meer ruimte en comfort dan in Economy. En daar zaten wij, met weliswaar een mooi entertainmentsysteem maar verder net zo opgepropt als bij de meeste andere maatschappijen. En, natuurlijk, met gillende kinderen en rochelende medepassagiers.

Geslapen hadden we dus niet toen we om zeven uur 's ochtends in Dubai aankwamen. Het idee om daar een dagje over te blijven en eens wat van deze wondere wereld te zien was goed, maar de uitvoering toch minder. Dat wil zeggen, het hotel (Sheraton on Dubai Creek - een aanrader) bood ons de gevraagde vroege check-inn en de bedden waren zo goed (en het zwembad zo aanlokkelijk) dat we niet meer hebben gedaan dan een tochtje per watertaxi over Dubai Creek naar de namaak oude Soukh. Waar we ons eerder in India waanden dan op het Arabisch schiereiland, als we zo keken naar de neringdoenden. Die overigens naar ons kijkend al snel concludeerden "kijken, kijken, niet kopen". Inderdaad, we hadden geen lappen nodig.

Hoe dan ook, we waren niet echt in de stemming om lekker avontuurlijk een restaurant te zoeken, en dus zijn we maar weer terug gegaan naar ons hotel voor een smakelijk maal in de lobby, aangenaam begeleid door de pianist. Waarna we nog een tijdje uit ons raam hebben gekeken naar wat er allemaal op de rivier voer, en vervolgens vroeg naar bed zijn gegaan. Geen mall gezien, dus - en de verbazende architectuur alleen op grote afstand.

Maar vanochtend waren we goed uitgeslapen toen we om acht uur op het vliegveld aankwamen. Wat wel goed uitkwam, want we moesten nog even een paar kilometer lopen naar de gate waar we vertrokken.

En nu, zo'n 12 uur na dat vertrek en met nog een ruim uur te gaan, beginnen we wel weer uit te zien naar een echt bed. Maar ja, als we straks aankomen in Sydney is het daar alweer zeven uur 's ochtends. Benieuwd wat onze jetlag daarvan vindt.

Jeannette

Mooi dat jullie tenminste min of meer uitgerust aan jullie jetlag kunnen beginnen! En de emiraten heb ik ook nooit vertrouwd, het kan er natuurlijk ook aan liggen dat wij langer zijn dan de gemiddelde emiraat? Gelukkig zijn jullie wel geentertained onderweg. Doen jullie in Syndey nog even de Botanical Garden de groetn van me?