Marian en Max zijn even weg

Corsica: Ajaccio

Sinds we een keer in Parijs onze aansluitende vlucht misten, hebben we het niet zo op overstaptijden van een uur of minder. Maar het ging goed: van Amsterdam naar Lyon geen vertraging, en Lyon is nu niet zo'n groot vliegveld dat je lang moet zoeken en lopen naar de juiste gate. Dus een half uurtje wachten en toen verder, naar Ajaccio. De auto opgehaald -natuurlijk niet de Volkswagen Tiguan die ik had geboekt, maar een Renualt Kaleos (voor Marian: Kolos) met gebruiksaanwijzing (sloeg erg gemakkelijk af)- en door naar ons hotel: Castel Vecchio. Gekozen omdat het wat buiten het centrum lag, en daarom hopelijk wat rustiger. Dat bleek bepaald niet het geval: we keken uit op de in- en uitvalsweg, en het enige moment waarop die wat rustiger was, was toen er 's avonds een enorm jacht getransporteerd werd met behulp van een rijdende kraan die alle drie de rijbanen nodig had. Verder niet slecht, maar ook niets bijzonders.

Ajaccio lijkt me verder wel een aardige stad, maar we hebben er niet heel uitgebreid rondgekeken. Het was inmiddels al laat in de middag, en het begn wat te regenen. Gewoon een wandelingetje door de hoofdstraat dus, naar het standbeeld van Napoleon (erg heldhaftig neergezet) en toen wat door de oude stad op zoek naar een aardig restaurant - wat we uiteindelijk ook vonden in 'Casa di Mama' of zoiets, en wat beduidend beter was dan de naam deed vermoeden.